HR strategi
Grøn omstilling
tiltrækker talent

Kan man tiltrække talenter uden at sprænge lønbudgettet? Ja. Faktisk går unge talenter mere efter virksomheder, der tager samfundsansvar end dem med de højeste lønbudgetter. The 0-Mission gør det nemt at omsætte jeres for omstilling af elnettet til employerbranding. Det giver jer en konkurrencefordel når I skal ud og kæmpe om  talenterne.

Valid number
Hvordan har du hørt om The 0 Mission?

Ved at udfylde denne form accepterer jeg at mine personlige 
informationer, bliver brugt af The 0-Mission for kommercielle formål.

Tak for din henvendelse! Vi vender tilbage hurtigst muligt
Oops! Something went wrong while submitting the form.
tænk ESG og HR sammen

Kom foran i kampen om talenterne

46%
Talenterne tjekker jeres værdier først

Unge vælger arbejdsgivere, der matcher deres værdier. 46% danskere under 30 har ifølge Deloitte har takket nej til et job, fordi arbejdsgiveren ikke matchede deres etiske kompas. Det handler i høj grad om manglende klimaansvar, for undersøgelsen viser at klimaforandringerne er de unges allerstørste bekymring.

Mange overser klima i rekruttering

Selvom unge søger arbejdspladser, der matcher deres værdier, fokuserer de fleste virksomheder på løn i rekruttering. En DI-undersøgelse viser, at 59 % tiltrækker talent gennem lønpakker. Hvis I ikke integrerer ESG i rekruttering og employer branding, overser I en talentmagnet, der ikke sprænger budgettet.

The 0-Mission kobler klima og talent

Med The 0-Mission bliver det let at bruge ESG strategisk i HR arbejdet. En stærk grøn profil tiltrækker de bedste unge talenter og reducerer medarbejderomsætningen. Vi giver jer de rette værktøjer så I let lan omsætte jeres bæredygtige indsats til en reel konkurrencefordel.

ER I ATTRAKTIVE NOK?

Unge talenter kigger på jeres klima-performance

Det er dyrt at tiltrække talent og endnu dyrere at erstatte dygtige medarbejdere, der siger op. Med stærk grøn employerbranding gør I det lettere at tiltrække og tilknytte talent uden at sprænge lønbudgettet.

Unge tilvælger arbejdsgivere med klimafokus

Tag det bogstaveligt når unge siger, at de leder efter en arbejdsgiver, der tager klimaansvar.  

En undersøgelse fra Dansk Erhverv viser nemlig især unge arbejder i virksomheder, der stiller bæredygtighedskrav til deres leverandører.

1 ud af 10 siger op hvis I ikke er grønne nok

13% af danske Gen Z’s og Millennials har aktivt skiftet job fordi virksomheden manglede klimafokus. 22% af de unge planlægger at at forlade et job af samme årsag. Det viser en undersøgelse fra Deloitte.

Book en samtale
Mange leder efter nyt job - kan I tiltrække de bedste?

47% af alle danskere overvejer at skifte job i år. 
Det viser en undersøgelse fra Great Place To Work. Virksomheder, der står stærkt på ESG, har bedre chance for at rekruttere de dygtigste kandidater.  

Ansøgere læser jeres ESG-rapport før de søger job

76% europæere under 30 år siger at en potentiel arbejdsgivers klimaperformance er afgørende, for 22% er det deres absolutte topprioritet. Det viser en undersøgelse fra den Europæiske Investeringsbank.

76%

Prioriterer klima
22%
Klima er topprioritet
EY: medarbejderomsætning reduceres når der er styr på ESG

I bliver bedre til at tilknytte medarbejderne hvis I arbejder med bæredygtighed i værdikæden. Hver tredje virksomhed har formået at reducere medarbejderomsætningen som resultat af bæredygtighedsinitiativer viser en undersøgelse fra EY.

Det betaler sig at holde på medarbejderne

Når medarbejderne siger op fordi virksomheden ikke er grøn nok, så er det dyrt. Ifølge en undersøgelse fra Gallup er omkostningen på mellem 50 og 200% af årslønnen.

+50%
omkostninger ved opsigelse

Employer branding på alle kanaler

SÅDAN VIRKER DET

Gør ESG til en styrke i rekruttering og tilknytning

Med The 0-Mission kan I integrere jeres klimaindsats direkte i HR strategien, fra rekruttering til onboarding og tilnytning. Vi tilbyder skræddersyede værktøjer, der gør jeres engagement synligt og vedkommende, så medarbejderne ikke blot forstår værdierne, men også føler sig som en del af dem.

Rekruttering
Kom på kandidaternes radar, download billeder og tekst til sociale medier fra jeres dashboard.
Bliv synlig i lokale medier, med en pressemeddelelse, der kan tilpasses til jeres behov.
Få link til skræddersyet partnerside i jeres jobopslag.
Onboarding
Download færdige materialer fra dit dashboard og fortæl nye medarbejdere om partnerskabet
Del infografikker, der forklarer partnerskabet på en let måde.
Gør opmærksom på partnerskabet gennem professionelt designede infoscreens.
Tilknytning
Involver medarbejderne ved at invitere dem til solparken og lad dem dele deres oplevelser.
Få autentisk content – medarbejdernes delte oplevelser er ægte og relaterbare for nye talenter.
Øg engagementet blandt kunder og partnere med content fra jeres besøg i parken.